Դասարանում

Առաջադրանքեր(դասարանում)

1) Հաշվե՛ք.

ա) (–8) · (+16)=128

բ) (+17) · (–4)=-68

գ) (–1) · (+1)=-1

դ) (+20) · (–18),

ե) (–7) · (+5)=35

զ) (+21) · (–6)=126

է) (–1) · (+7)=-7

ը) (+15) · (–60)=900

2) Առանց բազմապատկում կատարելու համեմատե՛ք.

ա) (–5) · (–7) > 0,

բ) (+3) · (+9) >(+8) · (–7),

գ) (–8) · (+6) <0,

դ) (–14) · (–12) >(–10) · (+2),

ե) (+16)  (–5) <0,

զ) (+20) · (–1) > (–6) · (–3)։

3) Ի՞նչ թիվ պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի ստացվի

հավասարություն.

ա) -21 ։ 3 = –7,

բ)  48։ –8 = –6,

գ) (–80 ։ (–20) = 4,

դ)10 ։ (–5) = 2,

ե) (45 ։ 15 = –3,

զ) (80) ։ (–16) = –5։

4) Հետևյալ թվերը ներկայացրե՛ք երկու արտադրիչների արտադրյա-

լի տեսքով, որոնցից գոնե մեկը բացասական թիվ է.

–40=20×2, +32=2×16, –1+1×1, 0-0x9, –12, +9:

Հեղուկներում և գազերում մարմինը դուրս րող ուժը

archimedes-screw_one-screw-threads_with-ball_3d-view_animated_small

Առօրյայից ձեզ հայտնի է, որ որոշ մարմիններ լողում են ջրի մակերևույ թին, ի սկ մյուս նե րը սուզ վում են ջրի մեջ։ Փոր ձե՛ք ջրի մեջ ը նկղ մել թե նի սի գն դա կը կամ խցա նի կտո րը։ Դուք կզ գաք ջրի դի մադ րու թյու նը։ Ե րբ ձեռ քը հե ռաց նենք, այդ մար մին նե րը դուրս կգան ջրի մա կեր ևույթ։ Դա վկա յում է, որ ջրում ը նկղմ ված մարմ ի վրա ազ դում է ի նչ–որ ո ւժ, ո րը նրան դուրս է հրում ջրից։ Մար մին նե րի լո ղա լու պայ ման նե րը ու սում ա սի րել է հույն գիտ նա կան Ար քի մե դը, ո րն ապ րել է Ք. ա. III դա րում։ Նա ա ռա ջինն է հաշվել հե ղու կի մեջ ը նկղմված մարմ ի վրա ազ դող ու ժի մե ծու թյու նը։ Այդ պատճա ռով հե ղուկ նե րում և գա զե րում մարմ ի դուրս հրող ու ժը կոչ վում է ար քի մեդ յան ո ւժ։ Ջրի կամ այլ հե ղու կի մեջ ը նկղմ ված մարմ ի վրա ազ դող ար քի մեդ յան ուժն ո ւղղ ված է դե պի վեր՝ ծան րու թյան ու ժի հա կա ռակ ո ւղ ղու թյամբ։ Այդ ու ժը կա րե լի է չա փել։ Մար մի նը կախենք ու ժա չա փից և ո րոշ ենք օ դում նրա վրա ազ դող ծան րու թյան ու ժը։ Ե թե մար մի նն ը նկղ մենք ջրի մեջ, կն կա տենք զս պա նա կի կար ճա ցու մը։ Դա նշա նա կում է, որ ջրի մեջ ը նկղմ ված մար մինն ու նի ա վե լի փոքր կշիռ, քան օ դում:

 

 

21.11.17

Երբ առավոտյան ժամը ութը խփում է, և ես մեր նեղ փողոցով ճամփա եմ ընկնում դեպի դպրոց, ամեն օր դեմս ելնում է մանրավաճառը. «Ասե~ղ ու թե~լ, քորո~ց, մատանի~, սիրուն օղե~ր»,-  կանչում է նա: Եվ ստիպված չէ բնավ շտապելու, ստիպված չէ անպատճառ այս կամ այն փողոցում լինելու, ստիպված չէ այսինչ տեղը գնալու և մանավանդ այսինչ ժամին անպայման տուն վերադառնալու:

Կուզեի ես էլ մանրավաճառ լինել, թափառել ամբողջ օրը ճամփաների վրա ու կանչել. «Ասե~ղ ու թե~լ, քորո~ց, մատանի~, սիրուն օղե~ր»:

Երբ իրիկունները  վերադառնում եմ դպրոցից, միշտ հանդիպում եմ պարտիզպանին, որ իր ցանկապատի ետևում հող է մշակում: Բահը ձեռքին` անում է այն, ինչ որ սիրտն  ուզում է` փոշոտում է հագուստները: Եվ ոչ մեկից նկատողություն չի ստանում, երբ արևի տակ վառվում է կամ թրջվում է անձրևից:

Կուզեի ես էլ պարտիզպան լինել, մշակել իմ պարտեզը, և ոչ մեկը իմ փորելը չարգելեր:

Երբ մութն ընկնում է, ու մայրիկս ինձ ուղարկում է անկողին, իմ բաց պատուհանից տեսնում եմ հաճախ մեր փողոցի պահապանին, որն իջնում և բարձրանում է հաստ փայտը ձեռքին:

Փողոցը մութն է ու լռիկ. և հեռվում` ցցի վրա տնկած լապտերը կարծես մի հրեշ լինի` մեկ հատիկ կարմիր աչքով:

Իսկ պահապանի ձեռքին երերում է  լապտերը, որը քարշ է տալիս իր երկար ստվերի հետ ու բնավ անկողին չի մտնում:

Կուզեի ես էլ պահապան լինել, ամբողջ գիշերը քայլել փողոցներով և լապտերովս ստվերները փախցնել:

 

Առաջադրանքներ

  1. Լրացրու տրված մտքերը.
  • «Կուզեի լինել» ստեղծագործության մեջ արտահայտված գաղափարը (հեղինակի ասելիքը) հետևյալն է`, որ մարդ պետք է ազատ լինի
  • «Կուզեի լինել» ստեղծագործության մեջ արտահայտված գաղափարի հետ (համաձայն եմ, , որովհետև կարծում եմ, որ պետք է մարդ ունենա ազատություն
  1. Ստեղծագործության մեջ գտի’ր կրկնվող արտահայտությունը:

կուզեի,ազատություն

Ինչո՞վ է հիմնավորվում այդ կրկնությունը:

3.Բնութագրի’ր այս ստեղծագործության հերոսին (տարիքը, զբաղմունքը, ի՞նչն է նրան հոգնեցրել, ի՞նչն է նրան գրավում մանրավաճառի, պարտիզպանի, պահապանի մոտ, ի՞նչ է նա երազում և այլն):

Տղան ինն տարեկան  էր ուզում էր լինել ազատ:

4.Շարունակի’ր ստեղծագործությունը  (1 հատված)` հարազատ մնալով հեղինակի ոճին և արտահայտած գաղափարին:

Սկսի’ր այսպես` Կուզեի ես էլ  լրագրող, որ լուր հայտնեի :